Garmin Nuvi 550 Lifetime

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Nuvi 550 Lifetime op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

nuviad 05-02-2011
Geschreven voor: Garmin Nuvi 550 Lifetime

Ik gebruik de Nuvi 550 in de fietsmode.
Intern de gratis meegeleverde City Navigator Europe detail wegenkaart.

Op een externe SD (8 gb) heb ik de OFM (OpenFietsMaP) gezet. Deze kan gratis gedownload worden en werkt boven verwachting erg goed.

Het aanraakgevoelige scherm werkt erg prettig en het beeld is mooi helder ook bij weinig licht.
Ik heb de verlichting meestal onder de 30% en doe zeker 8 uur met een acculading. Ik heb ook een extra accu dus kan de accu's leeg rijden. Goed voor het behoud van de accu's.

Het apparaat is bijna intuïtief te bedienen.
Ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen.
Nederlandse versie is ook te downloaden.

Met de keuzes uit o.a. Auto, varen, fiets en lopen is er voor mij keuze genoeg en er is ook een kompas dat o.a. offroad gebruikt kan worden.

Hij is behoorlijk accuraat en super snel in herberekenen.
In al die jaren heb ik verschillende navigatieapparaten gehad maar op dit moment is de Nuvi 550 voor mij de beste keuze.

An2An 02-02-2011
Geschreven voor: Garmin Nuvi 550 Lifetime

Wij gebruiken de 550 al jaren voor de auto, fietsen en wandelen en zijn er supertevreden over. Zowel in Europa als in Amerika. We hebben er een extra accu bij (€ 18,-) maar gebruiken die zelden; de accuduur is vrijwel altijd voldoende omdat we hem altijd in een lagere lichtsterkte hebben staan. Een goede, uitgebreide Nederlandse gebruiksaanwijzing zou fijn zijn omdat het apparaat echt alles prima doet maar niet echt voor beginners/digibeten is. Het vergt soms nogal wat uitzoekwerk op forums maar als je handing bent is dit echt een top-apparaat!

ritsd 02-10-2010
Geschreven voor: Garmin Nuvi 550 Lifetime

Ik ben behoorlijk teleurgesteld. Spijt van mijn aankoop.
Het apparaat is zeer moeilijk gebruiksklaar te krijgen. Er zit geen installatiehandleiding bij (alleen summier voor het gebruik, niet voor installatie etc.).
Het updaten van de kaarten duurt enkele uren en wordt 2 keer door de server van Garmin onderbroken. Om 16.00 begonnen en pas na middernacht zijn de kaarten binnen. Echter...........heel Europa past niet op het geheugen. Als je naar Kroatie wilt moet je kiezen om een deel van de landen (NL dan maar?) te laten vervallen want het past er niet op.
Uitbreiding van het geheugen met een sd-kaartje? Nergens iets over te vinden. \
Kortom: bepaald geen plug-and-play. Ik gebruik voorlopig mijn oude navman maar weer. Over een paar weken maar eens tijd maken voor een nieuwe poging

TommyHilfiger 27-05-2012

beste Reviewer, ik overweeg na jaren een TT one xl ,mogelijk een Garmin?. Echter lees zoals gebruikelijk vele pros en contras,en zijn die allemaal betrouwbar en of objectief? Met name lees ik reviews over onjuiste, of verkeerde door Garmin voorgestelde routes. Mijn vraag deelt u dit ook, met name het buitenland is belangrijk voor mij! Heeft u ervaringen.?
TT heeft nl.de optie om bij een voorgestelde route,een gedeelte te verwijderen,alwaar TT zeer snel gaat herberekenen.BIjv Amsterdam naar Clermont Ferrand,helaas stuurt Tom Tom je standaard over de rout Pereferique ..........,maar door eea aan te passen ga je over de a3 en 86. en dat is veel beter. Kan de Garmin dat ook? groet. a.slooten

janr1961 30-05-2010
Geschreven voor: Garmin Nuvi 550 Lifetime

prima apparaat welke door de accu ook geschikt is voor op de fiets. Ik gebruik de fietskaart die voor het apparaat beschikbaar is en die werkt erg goed met de routepunten en de uitgezette routes. Het apparaat blijft bij een volle accu 5 uur werken. Het is wel een karwij om erachter te komen hoe routes en kaarten geimporteerd moeten worden op de geheugenkaart en vervolgens werkend te krijgen, de gebruiksaanwijzing vertelt hier niks over. Als je eenmaal alles in de gaten hebt werkt het prima. De aan/uit knop is te gevoelig; apparaat gaat in het tasje plots aan. Degelijk apparaat.

hhopman 24-05-2009
Geschreven voor: Garmin Nuvi 550 Lifetime

Robuust, razendsnel en comfortabel te bedienen navigator. Handige mogelijkheid om de batterij te verwisselen (houdt het bij normaal gebruik ruim 4 uur uit).
Jammer dat het pakket nogal karig is uitgerust voor deze prijscategorie. Het ontbreken van een USB kabel om een verbinding met de computer te maken is echt onbegrijpelijk! De neutrale vrouwenstem (enige stem) is soms verwarrend bij complexe op en afritten maar dat is een kwestie van wennen.(het commando rechtdoor ontbreekt blijkbaar volledig in haar vocabulaire).
Kortom een fijn en degelijk apparaat wat een zeer breed toepassinggebied kent.